Odstąpienie od umowy
Zwroty towarów zakupionych przez Sklep Internetowy i w sklepach stacjonarnych
Klient będący Konsumentem oraz Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta, który zawarł Umowę sprzedaży i zakupił towar na odległość, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny. W przypadku zakupów w sklepach stacjonarnych Klient może odstąpić od umowy w ciągu 7 dni.
- Konsument może zgłosić swoją decyzję o odstąpieniu od umowy oraz przesłać Towar na adres: HURTOWNIA BOBOLAND MAŁGORZATA LUCHCIŃSKA, Hangarowa 15, 70-767 Szczecin. W przypadku zwrotów Towarów zakupionych w sklepach stacjonarnych, Klient będący Konsumentem oraz Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta zobowiązany jest do dostarczenia Towarów do sklepu, w którym został on zakupiony.
- Bieg terminu na odstąpienie od Umowy sprzedaży rozpoczyna się od chwili objęcia Towaru w posiadanie przez Konsumenta, Przedsiębiorcę z uprawnieniami Konsumenta lub wskazaną przez nich osobę trzecią inną niż przewoźnik.
- W przypadku zwrotu Towarów zakupionych na odległość, Konsument oraz Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta może odstąpić od Umowy sprzedaży składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu. Oświadczenie to może zostać złożone przykładowo pisemnie na adres Sprzedawcy, tj.: HURTOWNIA BOBOLAND MAŁGORZATA LUCHCIŃSKA, Hangarowa 15, 70-767 Szczecin, lub też za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres mailowy Sprzedawcy, tj.: kontakt@boboland24.pl. Oświadczenie można również złożyć poprzez mechanizm zwrotów, który dostępny jest pod tym adresem.
W przypadku zwrotu Towarów zakupionych w sklepach stacjonarnych, wystarczy wyrażenie woli zwrotu w danym sklepie. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia lub wyrażenie woli zwrotu przed upływem wyznaczonego terminu. - W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży zawartej na odległość, jest ona uważana za niezawartą. W przypadku zwrotu Towarów zakupionych w sklepach stacjonarnych, możliwość ich zwrotu jest gestem handlowym Sprzedawcy wobec Konsumentów.
- Jeśli Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta złożył oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży zanim Sprzedawca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
- Konsument oraz Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza sposób konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
- Prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży nie przysługuje Konsumentowi oraz Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta w odniesieniu do umów, w których Towarem jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
- W przypadku zwrotu Towarów zakupionych na odległość, Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta o odstąpieniu od Umowy sprzedaży, zwrócić mu wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszt Dostawy Towaru do Konsumenta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta do chwili otrzymania z powrotem Towaru. W przypadku zwrotu Towarów zakupionych w sklepach stacjonarnych, Sprzedawca dokonuje zwrotu pełnej kwoty wartości produktu na kartę podarunkową, którą Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta może wykorzystać w ciągu 365 dni w sklepach stacjonarnych Boboland lub w sklepie internetowym boboland24.pl.
- Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta pokrywa wszystkie bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy (np. koszty opakowania, zabezpieczenia, nadania).
- W wypadku odstąpienia Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu.
- Jeśli ze względu na swój charakter Towar nie może zostać w zwykłym trybie odesłany pocztą, Sprzedawca informuje Konsumenta oraz Przedsiębiorcę z uprawnieniami Konsumenta o kosztach zwrotu rzeczy.
- W przypadku Towarów zakupionych na odległość, Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta chyba, że Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. W przypadku zwrotu Towarów zakupionych w sklepach stacjonarnych, Sprzedawca zwraca środki na kartę podarunkową, którą Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta może wykorzystać w sklepach stacjonarnych Boboland lub w sklepie internetowym boboland24.pl w ciągu 365 dni.